Väckning

Måste börja detta inlägg med en varning! Mamma... du kanske inte ska läsa detta, du kan (och lär) bli förfärad....


Inatt 02.21 vaknade jag av att min mobil ringde. Det finns två obehagliga saker med detta samtal.
1. När min telefon ringer på natten får jag så ont i magen och förbereder mig alltid för att få höra vem som dött... vad är annars så viktigt att man måste väcka upp folk i skönhetssömn....
Det andra obehagliga med detta var hur själva samtalet utspelade sig...

Givetvis var det lillasyster Josefine som ringde, givetvis efter krogbesök och givetvis inte helt nykter. Samtalet kom att låta ungefär så här; (bör tilläggas att även här handlade det om ren och skär envägskommunikation)
"Hej systeryster! Asså vet du vem jag precis träffade.... Han som jobbar istället för dig på hotellet!!! Asså han va ju skittrevlig. Du vet, han som jobbar istället för dig. En liten söt thailändare. Han var ju så söt. Och han vart jätteglad när jag berättade att jag var Mikaela Larsson´s dotter(?!?!?!) Gud vilken trevlig kille. Vet du vem jag menar? En liten jättetrevlig thailändare....."
Där hittade jag en röd knapp på min telefon som jag tyckte kändes alldeles rätt att trycka på.

Nu vill jag bara tillägga att David, som verkligen är en jättetrevlig kille, är helt och hållet svensk och pratar med ganska grov göteborska, alltså ingen thailändare. Och detta mina vänner är vad som får mig att ifrågasätta vad för slags drycker som samlats i lillasysters mage.

Också vill jag tillägga till David, som är mig en trogen läsare, att jag tycker om dig, thailändare eller inte. Och att det är väldigt viktigt att komma ihåg att jag och Josefine är två vitt skilda personer och att storasyster INTE står till svars för lillasysters fasoner..... SÅ ÄR DET!



Kommentarer
Petra

haha. tack för att jag fick ta del av önskelistan! Blev lite sugen på att önska mig nått roligt pussel faktiskt! haha :)

2009-04-16 @ 11:54:00
URL: http://petras.blogg.se/
David

Måste ju säga att ditt inlägg om mig som thailändare va ganska skoj o läsa, kan faktiskt erkänna att ja oxå innerst inne ifrågasatte hur josefine kunde se mig som en thailändare, ja har ju blitt kallad mycke i mina dar men inte thailändare ;) Men får ju säga att din syrra va trevlig o snacka med, så hoppas du har "no hard feelings" mot henne för hon liva ju upp en annars ganska lugn lördagnatt. Hoppas du hare bra Mikaela o hälsa syrran din ;)

2009-04-19 @ 22:37:17
Mikaela

Om man ser det så så..... Jag vet ju att det är ganska populärt när det kommer någon och livar upp en halvdöd natt....

Du är förövrigt den bästa thailändare jag känner....

2009-04-20 @ 08:58:35
URL: http://hemmafrularsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0