Efter helgen

Så, nu är jag tillbaka igen, helgerna bara rinner förbi.... Men jag älskar helgerna, egentligen enbart för att Herr B är hemma då. Det är så mysigt när hela familjen är tillsammans. Sen ska jag ju inte sticka under stol med att det är skönt med lite avlastning här hemma också...
Men mysig helg hade vi, lördagen tillbringades ju för B´s del mest med kamininstallation, vart jättebra så nu kaminar vi för fullt...  Middagen var jättetrevlig som vanligt, de fick träffa Waldo för första gången och dom tyckte om honom, så nu är det bara att släppa ihop honom med Ville (deras hund) för lite lattjo.... God mat hade jag gjort också....

Gott folk...

I helgen kom det förresten förbi några jägare. Vi bor ju vid vattnet på en återvändsgränd, och tydligen skulle det vara ett trebent rådjur som borde ha varit i våra trakter, men de hittade honom aldrig så han flöt väl fram någon annanstans.

Söndagen tillbringade vi ute. Wille hade fått en egen spade så han skottade snö. Så tog vi en promenad med hela boskapet, Waldo drog Wille. Han tycker det är kul det här med att dra. För att inte tala om Wille, han vill som inte att det ska ta slut med deras åkturer....någonsin.  Allt avslutades sedan med varm choklad och grädde. Mysigt.


Idag är det måndag och som bekant Kongroa-dag.... Idag inget undantag. Lek och stoj som vanligt medans mammorna sitter och dricker kaffe. Men det vill jag säga att vi lugnt kan göra, för fantastiska Kristina som jobbar där, hon tar hand om våra huliganer så bra så. Mitt hjärta har förresten blivit lagat idag igen.

Jo, Linus rullade runt igår för första gången.....oj vilka applåder han rev ner.
Jag som är hemma här på dagarna har så mycket att tänka på, just nu upptas kapasiteten av vilken middag det ska bli idag. Jag tror faktiskt att jag ska gå på pappa Staffans gamla trotjänare, stekt korv och potatis. Det är nog, nej inte nog, det ÄR den middag som jag har ätit flest gånger under hela mitt medellånga liv. Man kan ju inte låta bli att undra om vi var sponsrade av nån potatisbonde med en gammal gris som vart över..... Pappa, varför denna överdrift...?

Nu har jag faktiskt varit ute och hämtat in Wille som hade vaknat så nu måste jag gå och leka lite tågbana. Vem vet, kanske får man även hjärtat lagat en gång till idag....

That´s the life of a housewife.....


Kommentarer
Lillasyster Jossan

haha, ja vi är ju faktiskt mer eller mindre uppvuxen på korv och potatis:)

Vi ses i morgon syster! har fixat så jag fick vara i serveringen ist för köket nu:)

Puss och kram till er alla!

2008-11-25 @ 08:51:44


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0