Dagen idag

Och så var ännu en dag till ända. Nästan.
Just nu har vi kommit till tredje sista punkten för Willes dag, Bolibompa. Wille var hemma från dagis idag också förstås. Och dagen har bara sprungit iväg. Började bra med lite sovmorgon när vi inte hade något att passa idag. Sen klev vi upp, frukost. Lite lek följdes av långpromenad med Waldo. När vi kom hem blev det skottning och "kasta pipen" med Waldo. Så gjorde vi en skönhet till snögubbe, men han lär nog töa bort inom en mycket kort framtid.

Fin snögubbe va.....

Sen hade vi pratat om att göra ett pepparkakshus, göra alla bitar idag och själva huset i helgen när B kan vara med. Ialla fall så när vi kom in från utelek så började han tjata om att göra pepparkakshus....förvånad vart jag då jag inte visste att han tyckte så mycket om pepparkakshus. Så nöjda och glada båda två så började jag öppna förpackningen, DÅ började jag förstå varför Wille så innerligt ville baka pepparkakshus....."äta degen mamma", kan vi sammanfatta med.
Sen råkade förstås mamma-klumpig krascha några av bitarna så vi får göra klart imorgon.
Sen gjorde vi en god fruksallad som Wille fick äta framför hans stora idol, Byggare Bob.

Godaste fruktsalladen....

Pannkakstorsdag hann vi inte med idag då skulle Wille ha missat Bolibompa, så det får bli pannkaksfredag denna vecka.
Nu sitter jag och väntar på Tomas och Tina, hundexperterna. Dom ska ha lite kurs med Waldo och oss ikväll, spännande blir det.

Läste förresten ÖP (lokaltidningen) idag och såg ett helt uppslag enbart med dödsannonser för de tre unga människorna som dog här i krokarna i en bilolycka för nån vecka sedan. Det är väldigt svårt att hålla ögonen torra när man läser något sådant. Jag tackar ödmjukast för att jag har hela min familj och alla mina vänner kvar. Glömmer nog detta alltför ofta.

Nu ska laddast batterier för hundkurs...
That´s the life of a housewife.....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0