Nya skidor

Satt och läste tidningen då det kom upp ett igenkännande namn, Jannez, pojkarna jag var på dans till i fredags. De har tydligen tagit sig till final i programmet Dansbandkampen, tänk att det går att göra TV av allt..... det jag funderar lite över är ju om detta program har några tittare..? Tro nu inte att jag hatar dansband, nejdå jag är ju mer eller mindre uppvuxen med Sven Ingvars..... men på nåt sätt så kan jag inte se kopplingen som dansband mellan Sven Ingvars och tex. Jannez. Inte ens dansbanden är som förr längre, finns ens Sven Ingvars kvar? Jag tror mig veta att någon åkte fast för rattfylla, men det kan ha varit Vikingarna det.... Pappa Staffan, vart är dina gamla vänner???

Idag fick han dom...Willes första skidor! Lyckan var total när vi imorse sa att Wille skulle få åka skidor. Vi hade införskaffat nya skidor till Wille och mig, men Willes bindningar var fel, så vi har väntat på att de rätta skulle komma och igår kom dom och Wille var som i ett rus imorse....

Rus var det ja.... (Lägg märke till Björn Gustafsson-frisyren)

Självklart var det strul med mitt oxå, mina pjäxor vart för små så dom ska oxå bytas men det får vänta eftersom det inte finns rätt storlek inne......ska visa dom när de kommer, de är rosa!
Ikväll så är B hemma som vanligt så då tänkte jag komma iväg och åka lite skidor själv. Tror till och med att B har vallat mina nya skidor så att jag kan ta premiäråket på dom.

Willes nya mundering

Nu tror jag att jag ska ta ett ryck här i köket, jag är ju mitt uppe i ommålning av mitt kök. Eller mitt uppe i är kanske fel ord, jag har hållt på ett tag nu men ledsnat rätt rejält då jag inte får nån assist.... Väggarna har vrait klara länge, men luckorna ser bara halvdana ut, kanske för att de är det.... ska försöka få det klart nu innan jul.

That´s the life of a housewife....


Kommentarer
pappa

Klart att Sven-Ingvars finns kvar, Södra Berget i Sundsvall 28 februari 2009 spelar dom

2008-12-17 @ 18:00:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0