Tekniklös, lussefika och städdag

Det blev ett sent inlägg idag, faktiskt inte mitt fel!!! Vi har beställt nåt nytt från Telia och ioch med det så verkar det som att internet inte fungerade. Eller, det gjorde det säkert men jag har ju absolut noll koll på vad som ska göras.... B har snällt suttit på jobbet och försökt guida mig igenom detta, men när jag inte ens fattar en liten del om denna snårskog så tog tålamodet slut och jag gav upp. Fick snällt vänta till B kom hem, vilket givetvis var sent....igen.


Har varit på lussefirande på Willes dagis idag, fika och luciatåg. Vilka söta små ungar vi har allihopa.

Wille hittade en kaka han älskade, 8 bitar gick i den lilla magen !!!!!!!!


Det här var innan min söta stjärngosse bjöd upp mamma att sjunga med dom

Sen kom söta Jossan till oss. Hon ringde imorse och frågade om hon fick komma ut, självklart sa jag men jag kunde ju inte låta bli att undra om hon hade blivit utslängd från Hede.... Tandläkaren var hennes riktiga förklaring, hmm brukar låta så när ens by har ledsnat..... Det är som roligt att ha Jossan här, hon livar upp stämningen hon med kommentarer och iakttagelser som kanske inte alltid stämmer in med världsbilden....

Jobbet ringde igår och bjöd in till julfika på fredag, det blir bra det. Fika på dagen (var helt OK att ta med mig mina två huliganer) och middagen på kvällen. Vilken dag. Carro, kan Waldo hyra rum hos dig fredag dag...?

Vart ju givetvis katastrof idag med.....I och med problemen med internet så ville ju inte TVn vara med heller.....mindre populärt när jag märkte det 17.59 (Bolibompa börjar 18.00). Problemet fick lösas med snickaren (Byggare Bob), inte lika bra med godkänt.

Har tvättat husets alla sängkläder och tokskrubbat sovrummet, resten får tas när det finns tid.... men helskotta vad skönt när iaf en del är klart.

Så måste jag ju reflektera lite över hur beroende man har blivit av internet och TV, panikkänslorna kom krypandes idag när jag inte kom åt nåt! Men efter hand så vart det ganska mysigt att ha det tyst och pyssla med "viktigare" saker..... Men nog är det skönt att det är igång igen. Tack B!

Nu måste jag ta igen lite TV-tid
That´s the life of a housewife.....



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0