Redan tisdag

Till alla mina 11 trogna bloggläsare så ber jag om ursäkt att det nu är hela två dagar sedan sist. Ska aldrig hända igen. Lovar och svär. På heder och samvete. Cross my heart.
Mitt humör har varit på otopp sista dagarna. Ingen lust med något alls, samtidigt som jag och B hade en av de bästa dagarna på länge i söndags (hur detta går ihop vet jag ej). Tur att Wille var hemma med mig hela dagen igår, blir ju iaf lite mindre att tänka på, tiden räcker som inte riktigt till att tänka när han är hemma....

Kan nån förresten svara på om det är OK att tycka illa om någon som man aldrig har träffat, baserat på fakta förstås. Jag gör nog det, men tycker att jag har all rätt i världen att  tycka så. Men kan det ändå, på något outgrundligt konstigt sätt, vara så att man kan vara avundsjuk på denna, för vissa, avskyvärda människa. Fast man absolut inte borde och att man faktiskt är allra bäst på sitt eget lilla sätt, som sig själv. För hur knasig och halvskadad man än är så finns det ju faktiskt en annan människa som har valt av egen vilja att leva där, med skadorna och knasigheten....?

Nä nu vart det mycket tankar om konstigheter. Appropå konstigheter. Julkalendern. Wille har ju iår, till skillnad från förra året, börjat förstå julen och det runtomkring. Så jag köpte en julkalender som han kan ha och öppna till Bolibompa. MEN, vad har hänt med detta fenomen, i mitt minne så var julkalendern nåt som alla åldrar tyckte om. Wille bestämde sig redan igår att julkalendern inte var bra, och för en 2½-åring så var den ju inte ens förståelig. Inte ett barn fanns tex med i programmet.....nä fy, TILLBAKA MED SUNES JUL !!!!!!

Ridningen var super i söndags, Lotta hann inte med, så det vart jag och Sandra. Vi hittade ut från snårskogen till en liten skogsväg där snön låg djup och ingen annan hade varit där, så galopperade vi iväg, härligt som attans....

Nu är det Linus-väckning nästa.... den lilla stackaren är just nu den sjukaste i familjen. Hur mycket hosta ska den lilla halsen behöva klara av..?!

Hörs ikväll tror jag....
That´s the life of a housewife....


Han är världens bästa, min Bertil


Kommentarer
Herr B

Du är världens finaste livskamrat. Blötpuss!

2008-12-02 @ 12:17:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0