Efter helgen

Jag säger det igen, helgerna är inte mitt starka kort!!!!  Jag vete katten vad det är men jag får inte tiden att räcka till ett simpelt litet blogginlägg.....måste börja ompriotera......
Denna helg har iof innehållit allt-detta-innan-jul-stök. Julklappar, planering, städning......ja man sitter ju inte göralös precis. Tur jag haft fredagskvällen att tänka tillbaka på.....kalaset med jobbet vart hur kul som helst! Jag tror mig minnas att B frågade innan jag åkte till hotellet om vi tänkte bli full ikväll...vaddå full, det hoppas jag verkligen att vi blir... Fast där fick han mig att fundera lite...tänk om alla bara vill ha en god bit mat och umgås lite och sen är det bra.....tänk om! Sen kom jag tillbaka till verkligheten och skrattade lite dumt åt mina tankar, skulle detta gäng ha gått och blivit nån förenklad form av nykterister...? Nehej, inte mina kollegor inte.... Började ana att allt stod rätt till när Helena ringde och bjöd in till öl i relaxen...  Så där kom jag, efter mitt skidåkande, till en välkomnande öl i bastun. Inga barn, inga skrik, inga måsten..... kvällen låg för mina fötter!

Detta är afterski...

Sen mötte vi upp de andra i baren, väl där kunde jag börja ana att min oro skulle bli obefogad denna kväll....



On our way....

Sen bar det iväg till maten och vinet, jättemysigt vart det där borta med tanke på att det nya mottot verkar vara "så många människor på så liten plats som möjligt..."


Men skål för det ändå....

Maten var god och vinet var gott, allt var som bra....


....jag fick en "grattis till bebben"-present, tack allihopa!


Chefen Titti med hennes två "nattpottor".......


Söta Anna, ja det är den omtalade...Bengtzings kompis......


Skål och tack allihopa för en kanonkväll !!!
Bakom mig skymtar Thomas, den enda på vårat hotell som förstår sig på Melodifestivalen...på riktigt!

Imorgon ska jag och barnen åka ut till pappa Staffan så fört som möjligt. Vi firar alltid lilla julafton där dagen innan jul, en trevlig tradition som brukar innefatta god mat (ja, denna dag slipper vi stekt korv och potatis), julklappar i förskott, uppesittarkväll med bingolotto och lite alkohol..... det är en trevlig kväll det. B jobbar imorgon så jag tänkte att jag ska åka ut tidigt och lämna barnen till Jossan som redan är på plats och få med pappa Staffan på en skidtur.... annars åker jag själv!

Nu ska jag packa väskan, fika och nattas... 
Sov gott!

That´s the life of a housewife..... 


Kommentarer
Anonym

Kul att du hade en trevlig kväll med jobbet syster, det är du värd!

Men nu sitter lillasyster och pappa och väntar på er. så släng på ungarna kläder och kom nu!! Saknar er!

Puss

2008-12-23 @ 10:58:34
URL: http://josefiinelarsson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0